Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - GPS till UDO`n

GPS till UDO`n

Re: GPS till UDO`n

Inläggav Robert 15 okt 2011 23:17

[quote="jekroth"]4. Varför köper du inte den själv dela med brosan så blir det bara 7 var kanske fler kan vara intresserade, jag betalade själv 14 för min. samt uppdaterar den för 399,99 USD om året för att veta att den är i toppskick. och det ångrar jag aldrig[/quote] Visst finns den möjligheten med en privatägd. Men om man ser det ur ett annat perspektiv så finns ju en gemensam klubbägd GPS tillgänglig för alla. Förhoppningsvis inbjuder det till längre flygningar även med motorseglaren. Vilket ger mer flygtimmar på planet och klubben tjänar på det också. ;) Det gäller ju att göra planen attraktiva att flyga och det här kan vara ett sätt.
Robert
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 30 nov 2010 21:22

Re: GPS till UDO`n

Inläggav jekroth 16 okt 2011 12:07

Robert
Jag har inte sagt att det är fel med en GPS i UDO. MEN jag efterlyser och har försök förklara vad som är realistiskt samt skilnaderna mellan vad de olika GPSerna presterar

Jarnelund
Du skriver på ditt sätt och jag på mitt så FUCK OFF J-A messersmitt
jekroth
 

Re: GPS till UDO`n

Inläggav jahnlund 16 okt 2011 13:00

[quote]Du skriver på ditt sätt och jag på mitt så FUCK OFF J-A messersmitt[/quote]
Som sagt. Bra där, flygläraren!
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

Re: GPS till UDO`n

Inläggav jonny majava 16 okt 2011 15:22

[quote="jekroth"]FUCK OFF J-A messersmitt[/quote]

Det där var inte nödvändigt.
I övrigt håller jag med Johan. Både vad gäller GPS-resonemag och att folk uttrycker sig på olika sätt utan att för den skull avsiktligt skriva någon på näsan.

Att skriva på forum utan att stöta sig med folk är jäkligt svårt och det bör även Jahnlund fundera över. (Johan måste man redan ta i örat lite då o då ;) )

/jm
jonny majava
Motorflygchef
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 feb 2008 21:29
Ort: Ramnäs

Re: GPS till UDO`n

Inläggav jekroth 16 okt 2011 15:25

:o
jekroth
 

Re: GPS till UDO`n

Inläggav jahnlund 16 okt 2011 15:40

Jag har ändrat i mitt tidigare inlägg, det behövde inte stå kvar.

[quote]Att skriva på forum utan att stöta sig med folk är jäkligt svårt[/quote]
Ja det sant! Det jag hoppades åstadkomma fick visst motsatt effekt. Jag ska sluta förespråka artighet för det är jag bevisligen rätt klantig på.
Hoppas dock att andemeningen kan få leva kvar.
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

Re: GPS till UDO`n

Inläggav jonny majava 16 okt 2011 16:50

[quote="jahnlund"]Hoppas dock att andemeningen kan få leva kvar.[/quote]
Absolut. Det hoppas jag också.

/jonny
jonny majava
Motorflygchef
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 feb 2008 21:29
Ort: Ramnäs

Re: GPS till UDO`n

Inläggav Anton Gunnerlind 16 okt 2011 17:48

Detta är vad jag kör med, rekommenderas varmt! ;)
[img]http://www.sunstateaviation.com/G1000-panel-hi-res.jpg[/img]
Anton Gunnerlind
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 sep 2010 09:21

Re: GPS till UDO`n

Inläggav jekroth 16 okt 2011 19:36

Anton
Jag är så nöjd att du nu verkligen förstått att meningen med livet är en motor i fram på ett flygplan, du var ju aldeles för lättlurad när du gick kursen förra året och trodde att det gick precis lika bra utan :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jag försökte anropade dig på radion i går när du var ute med Scavac 5 för ett snack oss MOTORFLYGARE mellan men då blev du blyg och vågade inte svara :D
jekroth
 

Re: GPS till UDO`n

Inläggav Anton Gunnerlind 16 okt 2011 22:34

Jag flög inte igår, så det var säkert någon av mina stackars klasskamrater du hojtade på :D
Vad kan jag säga, en gång segelflygare, alltid segelflygare! (Även om det är mer praktiskt med en 172:a) ;)
Anton Gunnerlind
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 sep 2010 09:21

FöregåendeNästa

Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron