Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Siljansnäs

Siljansnäs

Re: Siljansnäs

Inläggav Torbjorn 05 jul 2011 20:40

Idag har vi flugit ul och tmg, johan och johan har varit iväg på tur och legat i arvet, dessutom fick segelflygarna rejält med luft under vingarna idag, så om ingen svarat är det nog på grund av bra väder. Jag och matti körde en slingerbult till dala-järna och gagnef tillsammans med jonny och en av hans elever i samburon (förlåt men jag fick aldrig namnet på eleven). För deras del gick det visst bra, jag kände mig dock redigt missnöjd med min egen insats, så vi gör ett nytt försök i morgon med borlänge och avesta....
Torbjorn
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 14 dec 2010 08:53

Re: Siljansnäs

Inläggav jekroth 05 jul 2011 22:21

Ja lite dålig fart är det allt VKE har bara flygit 9 timar idag samt en 100 tim service. Vi satsar på bättre depåtider imorgon.
jekroth
 

Re: Siljansnäs

Inläggav René H 06 jul 2011 18:34

Jag vill härmed meddela, att jag anmäler mig till lottningen om slottider Torsdag 20110707, för SE-UDO.
Jag ämnar komma till Siljansnäs ca. 09.00 torsdag.
Om lottningen sker innan min ankomst, så utgår jag ifrån att lotterimästaren, ringer mig och och meddelar min plats i kön.
Narurligtvis tycker jag att de som är anmälda till "lägret" har förtur.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Siljansnäs

Inläggav jekroth 06 jul 2011 18:52

Hej René
Här har ingen förtur. Men hur gör du ? Du har tur som vanligt du vann lottningen och flyger 07:00 - 09:00 :D

och efter som undertäcknad är enväldig lottmästare så är jag mutbar och endel gåvor kommit in från de övriga deltagarna

Om endast serijösa svar
jekroth
 

Re: Siljansnäs

Inläggav Torbjorn 06 jul 2011 19:22

Hej! Jag måste byta stuga och kommer ner till flygfältet ca 11, matti och jag kommer att flyga en slingerbult siljansnäs, borlänge, avesta och tillbaka. Så vi kanske får hitta på nån sorts schema om Larry och Dietmar också vill flyga?
Torbjorn
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 14 dec 2010 08:53

Re: Siljansnäs

Inläggav René H 06 jul 2011 19:35

Eftersom lottningen för torsdagen redan har varit, och jag fick en tid som är omöjlig för mig, jag måste lämna V-ås 03.00 för att hinna upp.
Därför ämnar jag inte att utnyttja min slottid och låter någon annan flyga i mitt ställe.
Jag stannar i V-ås och tittar på power meet istället.
Flyg långt och mycket.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Siljansnäs

Inläggav jekroth 06 jul 2011 21:58

René du var nog ensam på forumet att inte inse att det var ett skämt.
Vi plannerar dagen på morgonen det är bara Torbjörn, Dietmar och Larry som flyger UDO så du hinner nog flyga du med även om du kommer mellan 09:00 - 10:00
jekroth
 

Re: Siljansnäs

Inläggav René H 06 jul 2011 22:00

Det är för sent, jag har druckit massor av god öl!Kan kanske köra bil i morgon eftermiddag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Siljansnäs

Inläggav jekroth 09 jul 2011 19:41

Ja då var man hemma igen. Jag tror jag behöver sova två dagar för att komma ikapp, men det är det värt för roligt hade vi.
Stugan var tipp topp 10 sängplatser, och den var verkligen full utrustad, det du behöver med dig är lakan, handduk och tandborste. Vi hade inneboende/besök av segelflygare både från Arboga och Avesta

VKE avverkade 63,1 tim fram till dess jag åkte och då hade Radek plannerat yterligare en lång tur så slutsumman blir närmare 70 tim under ombaseringen.
2 nygamla elever kom igång med sitt flygande, och 1 st EK Grattis Johan Alfredsson och Patrik får nu flyga med passagerare (och det gör han)

UDO har jag ingen koll på timmarna på men den flögs även den flitigt varie dag.

Synd att det inte fanns mer intresse från övriga segelflygare att ta upp en Janus, för väder var det och bogsering fanns 7 dagar i veckan från morgon till kväll. De motorlösa på plats Mats, Hasse ( inkluderar Hasse även om han kommit lite på rätt väg med sin ryggfläckt) Rauno, Stefan och Jonny flög 5 av 8 dagar.

Tack alla för en toppen vecka
jekroth
 

Re: Siljansnäs

Inläggav René H 09 jul 2011 23:06

Roligt Johan, och alla andra. Kanske dags att planera för nästa år.
Det blir power meet i Västerås nästa år också. Hörde i kväll, hur Kjell avslutade Power Meet med att säga i högtalarna
, vi ses nästa år i Västerås.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron