Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Flygning till Troslanda

Flygning till Troslanda

Flygning till Troslanda

Inläggav Harald 04 jun 2011 07:40

Fredagen bjöd på kanonväder så det var optimala förutsättningar för flygning. Ja, lite varmt var det väl i planet men annars var det bra. Vid lunchtid drog jag och brorsan iväg mot Troslanda. Vi gick ut via golfbanan och blev vid Strängnäs överlämnade till STHLM control. Det var lättnavigerat bort till Troslanda då man har lite städer och samhällen att ta sikte på.
För säkerhetsskull fråga jag STHLM control en gång om dom kunde bekräfta att jag befann mig ovanför Strängnäs och det kunde dom.
Efter 45 minuter var vi så framme vid Troslanda.
Gick över till klubbfrekvensen där men inget svar. Först provade vi att landa stråk 30 men när vi var på väg ner hade vinden svängt lite så det var bara att dra på igen.
Nytt försök på 12`an. Fick inte ner höjden riktigt för att kunna landa. El-ledningar och skog precis innan banan så det var lite trixigt. Drog på igen. Nu tog jag till varvet och tänkte att nu ska jag allt måtta in så vi kommer ner någon gång.
Återigen på finalen stråk 12. Känner att jag ligger lite högt. Full luftbroms nästan hela vägen ner till sättningen blev det, sedan så gällde det att bromsa innan banan tog slut.

Väl på plats hade vi turen att vi fick skjuts in till stadskärnan. Jättefint var det. Promenixade ner till hamnen en sväng också. Sedan några timmar senare gick vi tillbaka mot fältet. Tog sin lilla tid att gå tillbaka men det var bra väder så det var rätt skönt. Startade sedan stråk 12 vid 18:40 och drog tillbaka till Johannisberg.
Ryanair var på väg in när vi kom till Västerås så vi fick ta en extra krok. Sedan blev det landning på stråk 16. På andra försöket. På första försöket befann sig några fallskärmshoppare på stråket så då var det bara att dra på igen. Men sen gick det bra och sedan var resan slut för den här gången.

Tips vid resa till Trosa: Fixa gärna skjuts från Troslanda in till samhället. Inte så svårt att fixa. Lite långt att gå är det. Men väl i Trosa är det jättefint så det är värt ett besök, även om ni varit där tidigare.


[img]på%20väg%20mot%20trosa.JPG[/img]
[img]hamnen.JPG[/img]
[img]i%20Staden.JPG[/img]
Bilagor
på väg mot trosa.JPG
på väg mot trosa.JPG (31.6 KB) Visad 1549 gånger
i Staden.JPG
i Staden.JPG (60.44 KB) Visad 1549 gånger
hamnen.JPG
hamnen.JPG (41.98 KB) Visad 1549 gånger
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Flygning till Troslanda

Inläggav Radek 06 jun 2011 20:07

Fint tur! :)
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46


Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron