Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Flygning till Ekeby

Flygning till Ekeby

Flygning till Ekeby

Inläggav Harald 20 maj 2011 21:27

Som nybakad cert-innehavare stack jag och Robert iväg till Ekeby på fredagskvällen.
Jag hade flygit till Tjula tidigare så jag hade en humm om vart Ekeby skulle kunna
ligga. Gick ut via Vikhus och tog sedan kurs mot fältet. Fältet var inga
direkta svårigheter att hitta även om man fick leta en aning. Med tanke på alla vägar
så är det ju inte så svårt att missa. Landade stråket 23 på Ekeby.
Parkerade sedan groben och tog en sväng till klubbstugan. Kanon fin klubbstuga.
Ordning och reda och välkomnande. Finns välfylld glassbox, drycker och kaffe om man
är sugen på en liten fika. Och det är man ju! En glass senare började det bli dags att
åka tillbaka till Johannisberg.
Vi tog fart på den lilla kullen i början av stråk 23 och sedan full fart. Banan är ju
inte så lång och i slutet är det stora träd så det var några sekunder med fjärilar
i magen innan planet till slut lyfte. Lite adrenalin-kick, rätt skoj faktiskt.
Väl uppe i luften så stack vi mot V-ås, gjorde en liten tur över stan innan vi gick
in för landning stråk 23. Gjorde en liten studs :( vid landningen så jag kände att jag
inte vill avsluta kvällen med den landningen. Sa till tornet att jag gör ett extra varv.
Gjorde en mer tydlig medvind och bas innan vi mjukt och skönt åter tog mark på
stråket 23 på Johhanisberg. :) Skönt att avsluta kvällen med en bra landning.
Man får inte bli nonchalant och tro att man är duktigt. Det är viktigt att tänka på
har jag märkt. Fokus, fokus.


En riktigt trevlig kväll var det ialla fall och jag kan rekomendera Ekeby om ni vill ta en liten utflykt i närområdet. / Harald
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Flygning till Ekeby

Inläggav jonny majava 21 maj 2011 19:31

[quote="Harald"]
Man får inte bli nonchalant och tro att man är duktigt. Det är viktigt att tänka på
har jag märkt. Fokus, fokus. / Harald[/quote]

Bra tänkt!
Man skall ALLTID flyga med maximal precision . Hålla exakt höjd och göra perfekta landningsvarv. Om man går in för att göra så, så blir det snart naturligt och man gör det utan att tänka på det. Och då har man kapacitet över till att bli ännu bättre! :-)

/jm
jonny majava
Motorflygchef
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 feb 2008 21:29
Ort: Ramnäs

Re: Flygning till Ekeby

Inläggav Mark 26 maj 2011 10:50

Nu drar dom upp allt dom har på Ekeby!
Bord, badkar allt!

Varför undrar vän av ordning?
Kolla Hirlam så får du svaret!
http://www.vasterassegelflyg.se/link/hirlam.html
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Flygning till Ekeby

Inläggav René H 26 maj 2011 16:32

Och i Västerås, är det ingen som har segelflygit idag, trots Hirlams prognos.
Varför?
Är det någon, som har ett bra svar? Endast seriösa svar, tack.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till Ekeby

Inläggav Radek 28 maj 2011 21:42

Fin rapport. Aldrig varit i Eskilstuna (Ekeby eller Kjula). Måste åka dit om dom har bra glass!
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Flygning till Ekeby

Inläggav Radek 02 jun 2011 18:01

Ekeby avklarad igår. Lite odefinerad stråket, fin stuga, många hangarer med historiska flygplan, kalla drycker.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Flygning till Ekeby

Inläggav Harald 02 jun 2011 18:46

Det är bra Radek. Till hösten har du nog gått igenom hela Svenska Flygfält ! :)
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31


Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron