Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Flygläger

Flygläger

Flygläger

Inläggav jekroth 27 jan 2011 17:33

Nu är stugan i Siljansnäs hyrd från lördag vecka 26 till lördag vecka 27.

Vi kommer att ha intensivskolning på UL och tanken från början var att även segel skulle med då fältet på J-berg är stängt. Någon segelflygsansvarig får skriva om den tanken fortfarande står fast eller om det är något annat som gäller.
jekroth
 

Re: Flygläger

Inläggav Hasse E 04 feb 2011 14:49

Hej ALLA.
Nu har jag konfirmerat med flygklubben i Siljansnäs att vi är välkomna till Siljansnäs V127,eller 2/7-9/7 2011, med ULB och segelflyg om vi får ihop intesserade.Tanken är att vi åker med ULB,minst en tvåsitsig Janus och vår motorseglare,och så finns det intresse från vår vänklubb Avesta att de deltar med två segelflygplan och en Samburo motorseglare,som också kan bogsera.I Siljansnäs finns bogsering med en Dynamic ULB.
Jag hoppas att så många som möjligt har intresse av detta och planerar så vi kan få ihop ett bra flygläger under 1:a veckan i juli.Johannisbergs flygfält är i alla fall stängt denna vecka pga dragsterkörning och Power Meet.
Vad det gäller anmälningstider och kostnader så får vi återkomma om detta.Vi bör ha ett datum där det skall finnas en bindande anmälan för deitagande.

Hasse E
PS
Skulle vi bli väldigt många så finns det stugor i närområdet att hyra,om inte KSAK:s hus räcker till. Eller gammal hederlig camping på fältet.(Tälta under vingen!!!).Ds :lol:
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Flygläger

Inläggav René H 04 feb 2011 15:49

Det borde finnas en inbjudan på VÅRAN hemsida till lägret. Byt ut " dyrt att flyg", till info om lägret,eller om det finns någon annan plats på hemsidan.Kanske byta ut bilden på förstasidan och ha lägerinfo där.Varje gång man läser sidan, d.v.s. minst en gång varje dag,ska man se inbjudan. Bara ett förslag.
Om inga fler skriver om lägret, så kommer ämnet att försvinna från förstasidan, risk att många missar ämnet.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygläger

Inläggav jonny majava 04 feb 2011 22:26

Fly4fun har ett 20-mannatält att låna ut :-)
Det går också bra att ta med husvagn om man har tillgång till sådan.

Jag har frågat Lennart om han vill köra prova-på-lektioner i sjöflyg och han är positiv såvida det inte krockar med nått annat. Men chanserna är goda.

/jonny
jonny majava
Motorflygchef
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 feb 2008 21:29
Ort: Ramnäs

Re: Flygläger

Inläggav jekroth 21 feb 2011 22:53

[b][size=150]Den 15 maj går anmälningstiden ut för att vara med på flyglägret i Siljansnäs. Alla flygplan kommer att baseras i Siljansnäs så vill ni flyga den 2-9 juli så är det Siljansnäs som gäller. Det finns en anmälningslista på anslagstavlan mitt emot ytterdörren i klubbhuset.

Det kommer att bli en toppenvecka så missa inte den[/size][/b]
jekroth
 

Re: Flygläger

Inläggav masor 28 feb 2011 13:01

Talade med Borlängefolk och dom var sugna på att komma upp v27 till Siljansnäs.... så mycket blir det!!
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: Flygläger

Inläggav masor 28 feb 2011 13:06

Jag kommer absolut med till Siljansnäs. Tar med mej husvagn för övernattning. Finns några övernattningsplatser under veckan om någon kommer upp på kortbesök.
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: Flygläger

Inläggav René H 23 jun 2011 11:26

Det står i ett tidigare inlägg, att alla våra flygplan ska ombaseras till Siljansnäs v27.
Om man vill segelflyga v27 så är det Dalarna som gäller.
Kommer båda våra Janusar att vara i Siljansnäs, eller är det bara SE-UOB?
Obs. Endast seriösa svar.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygläger

Inläggav Torbjorn 23 jun 2011 21:29

Vad jag förstod från mötet kommer inga av klubbens segelflygplan att vara med, vilket jag personligen tycker är lite trist, men saknar hursomhelst både dragkrok på bilen och BE-kort :(

Nån som vet mer om detta??

EDIT: Jonny, råkar du händelsevis veta något om hur det gick med möjligheten att få flyga sjöflyg??
Torbjorn
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 14 dec 2010 08:53

Re: Flygläger

Inläggav jonny majava 25 jun 2011 17:28

Jag har inte fått nått helklart svar från Lennart. Det lät som han skulle vara där mot slutet av lägret.
Men jag frågar igen så fort jag pratar med honom.

jm
jonny majava
Motorflygchef
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 feb 2008 21:29
Ort: Ramnäs


Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron