Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Forumet!

Forumet!

Här diskuterar vi runt forumet och hemsidan

Moderator: Jonas Nordin

Forumet!

Inläggav Jonas Nordin 16 aug 2009 12:40

Först och främst vill jag säga att jag tycker det är roligt att så många har ”upptäckt” forumet och att det nu på allvar blivit ett diskusjonsforum. Jag tror att vi kan bli ännu bättre på att utnyttja forumet. Om vi blir flera som aktivt läser och skriver blir det samtidigt intressantare att regelbundet gå in på hemsidan och kolla. (Ingen har väl missat att alla nya foruminlägg nu mera hamnar som ”rullande länkar” på förstasidan?)

Registrera dig och dela med dig av dina åsikter. Skriv när du tänker flyga, så kan fler ansluta sig och man vet om det blir någon aktivitet på fältet redan innan man åker dit! (Det som skrivs på Boka Plan går tyvärr inte alltid ut till alla medlemmar. Flera gånger har det konstaterats att meddelanden som borde gått ut på e-posten har uteblivit.)

Att skriva på forumet är enkelt. När du registrerar dig så uppger du bara ditt namn, din e-postadress och ett valfritt lösenord. (+ 2 enkla kontrollfrågor) När du blivit godkänd som forummedlem loggar du in för att skapa ”ny tråd” (d.v.s. börja en ny diskusjon / skapa nytt ämne) eller skriva svara på redan befintliga trådar. (Den som har glömt sin inloggning är välkommen att kontakta mig eller Robert så ordnar vi med ett nytt lösenord.)

I forumet finns ett antal kategorier, så som: ”Jag tänker flyga”, ”Nyheter” eller ”Flygplan”. Välj det som ligger närmast till hands för det du vill diskutera eller informera om. Har du önskemål om nya kategorier går det bra att framföra detta via mail eller direkt på forumet under kategorin ”Om forumet och hemsida”. Andra önskemål och synpunkter är givetvis också välkomna. Såg t.ex. att Per Nordlund hade blivit av med ett långt meddelande eftersom det tog lång tid att skriva och inloggningen hade upphört innan han hunnit posta sitt meddelande. Detta årtgärdades så att man nu har 10 timmar på sig att skriva innan man automatiskt loggas ur. Det finns alltid saker att förbättra, både på hemsida och i klubbens verksamhet, så säg din åsikt!


/Jonas Nordin
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Forumet!

Inläggav René H 29 jan 2011 18:35

Hur ska vi få fler att läsa och skriva på VÅRAT forum.
Alla våra elever läser och gör sin röst hörd på forumet, och ställer frågor, mycket roligt.
Men sen har vi alla andra , styrelsemedlemmar,övriga andra medlemmar, som har varit med några år, som aldrig svarar på frågor eller andra inlägg och inte läser forumet.Nog måste det finnas andra än eleverna som har åsikter och frågor,eller.Ja jag vet att det är några "gamla flygare" som skriver, men de är inte många.
Har jag fel nu igen?
Gå gärna in och läs Upsala segels forum, vilka som skriver.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Aktuell bild på startsidan

Inläggav Harald 30 jan 2011 17:28

Hej! Som ni kanske märkt så har det hänt lite på startsidan. Det finns nu en bild under "aktuellt i klubben".
Nu senast montering av UDO´n.

Jag har bollat den här idén med webmaster-Jonas Nordin för jag tänkte det kunde vara kul för alla att se lite vad som händer i klubben. Och vad medlemmarna har för sig. Vare sig det är flygning, montering, städning eller liknande.

Men 1 person kan ju inte vara över allt så det vore skoj om flera medlemmar vore intresserad att skicka in 1 bild och några rader text nån gång ibland. Och nu börjar det ju så sakta lida mot vår så det kan ju bli tillfällen ibland för en liten "story".
Ni är välkommna att maila Jonas Nordin för publicering av bilder. På mail: webmaster@vasterassegelflyg.se

Men först och främst skulle vi vilja veta vad ni medlemmar tycker om den här idén? Hur tycker ni den låter?
Säg vad ni tycker så vet vi om vi ska ta idén vidare eller inte.

Hälsningar Harald Sand
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Forumet!

Inläggav René H 30 jan 2011 18:19

Bra Harald!
Jag tycker som du, det måste hända något nytt på vår hemsida, nästan varje dag. Det gör att många blir nyfikna på vad som händer i klubben.
Att det händer mycket i klubben, det kan ni vara säkra på.
Jag skrev senast idag om att SE-UDO hade flugits hela helgen.
Att Ul.b. Växer så det knakar. Två nya elever den här veckan. Presentation av
dom kommer längre fram.
Ottsjögänget kan skriva om sin planerade resa.Hur blir det med det planerade flyglägret i Dalarna? Jag har ställt frågan tidigare. Kanske dags att gå ut med en inbjudan på vår hemsida. Tyvär är det många i klubben som inte läser vår hemsida eller vårat forum.
Jag tror på er ungdomar, ni fixar det här.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37


Återgå till Om forumet och hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron